Na rynku dostępnych jest wiele możliwości jeżeli chodzi o silniki elektryczne do roweru. W zależności od przeznaczenia i nawierzchni po której będziemy jeździć tym rowerem możemy dobrać różne rozwiązania. Sprawdź, na co warto postawić i jakie są wady i zalety poszczególnych możliwości.
Silniki elektryczne do roweru – rodzaje
Silnik elektryczny to podstawowa różnica pomiędzy rowerem a e-bikiem. Jest to bardzo ważny element całej konstrukcji, dlatego wybór odpowiedniego silnika do naszych wymagań jest bardzo istotne. Wśród producentów możemy wyróżnić m.in. silnik w przedniej i tylnej piaście koła, a także silnik montowany centralnie.
Silnik w przedniej piaście
Silniki rowerowe umieszczone w przedniej piaście roweru są dedykowane głównie rowerom miejskim. Do zalet tego rozwiązania możemy zaliczyć przede wszystkim prostą budowę i stosunkowo niską cenę. Idealnie sprawdzi się w przypadku płaskich nawierzchni.
Silnik w tylnej piaście
Jedno z najbardziej ekonomicznych rozwiązań. Zapewnia bardzo dobrą przyczepność do podłoża, niwelując ryzyko poślizgu. Idealnie sprawdza się w przypadku rowerów trekkingowych i jazdy po mokrej i nieutwardzonej powierzchni. Minusem może być duży nacisk kładziony na tylne koło, co wpływa na komfort jazdy.
Silnik rowerowy montowany centralnie
Najbardziej optymalne rozwiązanie. Łączy w sobie zalety silnika rowerowego umiejscowionego w przedniej i tylnej piaście koła. Cechuje się równomiernym rozłożeniem masy całkowitej, dzięki czemu jazda jest płynna i komfortowa niezależnie od nawierzchni.
Szeroki asortyment silników elektryczny do rowerów znajdziesz tutaj: https://energy-bike.pl/kategoria-produktu/silnik-elektryczny-do-roweru/.