rower elektryczny jak działa

Silnik w piaście vs silnik centralny

Oferta modeli i części do rowerów elektrycznych stale się rozwija. Na rynku możemy znaleźć wiele propozycji. Przyjrzyjmy się dostępnym napędom do rowerów elektrycznych i sprawdźmy, które rozwiązanie najlepiej wybrać.

Napędy elektryczne do rowerów – najlepsze propozycje

Do najpopularniejszych rozwiązań możemy zaliczyć silniki w przedniej i tylnej piaście koła, a także napęd montowany w centralnej części roweru. Silnik rowerowy umiejscowiony w przednim kole jest jednym z najbardziej ekonomicznych rozwiązań dostępnych na rynku. Nie jest on jednak pozbawiony wad. Warto zaznaczyć, że napęd do roweru w przedniej piaście nie wpływa niekorzystnie na dostęp do koła. Silnik w przedniej piaście roweru sprawdzi się głównie do rowerów miejskich, gdzie mamy do czynienia z prostymi drogami bez wysokich podjazdów. Napęd do roweru w tylnej piaście gwarantuje dużą przyczepność. Umożliwia więc jazdę po mokrych i nieutwardzonych nawierzchniach. Minusem tego rozwiązania może być fakt, iż niski moment obrotowy ogranicza możliwości związane z jazdą na stromych podjazdach. Silniki mocowane w centralnej części roweru to najbardziej uniwersalne i najczęściej stosowane rozwiązanie. Umożliwia równomierne rozłożenie się ciężaru, co znacząco poprawia komfort jazdy. Sprawdź dostępne rodzaje rowerów i silników w sklepie Energy-Bike: https://energy-bike.pl/sklep/.